Návod na nastavenie pošty v aplikácii MS Outlook

Nastavenia sa líšia pre účet POP3 a pre účet IMAP4.
POP3 je spôsob sťahovania správ, pri ktorom sa všetka doručená pošta stiahne zo servera na lokálny počítač a na serveri nezostane. Ak si zaškrtnete voľbu "ponechať správy na serveri", je potrebné kontrolovať, či sa nepresiahla veľkosť schránky, prípadne schránku občas vyčistiť cez webmail. Pri prístupe POP3 sa sťahuje iba došlá pošta.

IMAP je spôsob "sťahovania" pošty tak, ze všetky správy naďalej zostávajú na serveri, mailový klient si ich len synchronizuje - synchronizujú sa všetky určené priečinky, môže sa synchronizovať aj odoslaná pošta. Je to výhodné pre užívateľov, ktorí potrebujú mať správy a ich uloženie v priečinkoch prístupné rovnako na viacerých počítačoch alebo zároveň cez mail klienta aj cez webmail.
Pri nastavení mail klienta na IMAP je potrebné priebežne sledovať stav voľnej kapacity schránky, pretože veľkosť schránky je štandardne obmedzená na 500 MB. Ak sa schránka preplní, nebude Vám možné doručiť žiadnu správu, odosielateľovi sa správa vráti aj s oznamom, že Vaša schránka je plná.

Prístup na mail server je mimo podnikovej siete povolený len pre zabezpečené (šifrované) spojenie. Odosielanie správ cez smtp.ses.sk zvonku je povolené len na porte 25 cez TLS (transport socket layer) s povinnou autentifikáciou (meno-heslo ako pre prihlásenie do pošty).

Server prichádzajúcej pošty - protokol POP3pop3.ses.sk
Server prichádzajúcej pošty - protokol IMAP4imap.ses.sk
Server odchádzajúcej pošty - protokol SMTPsmtp.ses.sk
Užívateľské menomeno_priezvisko (bez diakritiky)






helphelp webmail.ses.skwebmail


Prípadné otázky sa môžete opýtať telefonicky na čísle 2299, alebo e-mailom na adresu qladmin@ses.sk.